Sundays with Tabs the Cat, Makeup and Beauty Blog Mascot, Vol. 187

Published in: Just For Fun

Tabs for MAC Furfinish in Extra Dimension

Tabs is watching The Social Network tonight on TV, and I don’t know if you knew this, but he was actually one of the original founders of Facebook.

Yeah, it was called The Catbook at that time, and Tabs was the president of the Crimson Feline Society at Harvard, the largest cats-only club on campus, so he was responsible for getting cats to sign up to the new website.

Anywho, there was some politicking among Tabs and the other founders, some allegations related to intellectual property, and Tabs got pushed out. It’s okay, though, because it freed up his time to focus on kitty modeling. :)

Tabs couldn’t even talk about it for years because of ongoing litigation… He and Mark Zuckerberg weren’t on speaking terms there for a while, but they’re civil now.

Speaking of kitty modeling, Tabs had a busy week! He had kitty modeling jobs for MAC, Zoya, Hourglass, NARS and Cheeky Monkey Cosmetics. Here’s some of his most recent work.

Tabs for Zoya Field and Mouse

Tabs for Hourglass Eye Shadow Duo in Duet

Tabs for NARS Night Owl

Tabs for Cheeky Tabby Cat Towers

Who is Tabs the Cat? About four years ago I befriended a stray, flea-bitten tabby cat with a bad case of worms. I could see he’d fallen on hard times, but his profound knowledge of high fashion and department store cosmetics led me to believe that he was more than meets the eye. We became fast friends, and now he’s actually my boss (and a successful kitty model). :)

Your friendly neighborhood beauty addict,

Karen

P.S. Tabs tries to be everywhere online, but his favorite social network is Twitter (@partywithtabs). If you’re interested, you can see what else Tabs has been up to lately in the archives here.

16 Comments

Like this post? Tell your friends!

So far, 16 people have commented on this article. How cool is that?

  1. Michelle says:

    The Cat Towers pic made me LOL! Thanks for the laughs, as always :-)

  2. Rozae says:

    What an extensive portfolio you got there Tabs! Karen you must be so lucky to live with the rich & famous ✿

  3. Melissa says:

    Sunday nights are actually the last day of my work week. Your Tabs posts are always the pick me up I need to get me through my 10 hour shift. Thanks for the smiles! :)

  4. Sooo where can I get that duo in Duet? Can I put my name down the list and get an e-mail when it’s on the market?

    And of course I’m following Tabs already. No kidding! I do think Karen the assistant can change his profile picture though. He now has pictures with him with that REALLY fancy cap his other assistant bought him!
    Sunny @ Mostly Sunny recently posted … Want Something That Is Applied in 30 Seconds and Lasts for 24 Hours? Maybelline 24 Hour Color Tattoo Eyeshadows in Bold Gold & Bad to the Bronze Swatch, Review, FOTD & My New Follow Chairman Meow Mug!

  5. Jenny Gray says:

    Wow! That’s an extensive archive. Tabs is really busy isn’t he? And he got his own Twitter account? Awesome :D

  6. Nina says:

    NARS Night Owl would be awesome if it were real! :-)

  7. MakeUpNaive says:

    Karen will you book an appointment with Tabs to meet my Wishes? Im here PA & she wants me to contact Tab for sime vis-a-vis! BTW your mom’s lumpia made me homesick:(

  8. Marian says:

    lol @ Night Owl

  9. Harpa says:

    Hourglass ad is priceless! lol:)

  10. Karo says:

    hahaha I love all of them lol
    Karo recently posted … ESSIE Tart Deco

  11. Anitacska says:

    I love these posts!!! ♥♥♥
    Anitacska recently posted … Bellapierre Cosmetics 9 Stack Shimmer Kit Review and Swatches

  12. Jane says:

    Your Tabs posts always make me laugh .. the ads are a scream. .. .

  13. kalcedon says:

    I want the Hourglass eyeshadow in duet! ASAP!!!!!! (best campaighn photo ever, two of the best models evah…) And tell me that Tabs didn’t make a meal out of her wonderful owl partner… I just love owls to death :).

  14. Hahahah, I love the Field and Mouse Zoya polish ad you created! Cute!
    Swatch And Learn recently posted … Essie Mesmerize Swatches & Review

  15. Angela G. says:

    Darn it!! You fooled me again Karen. When I was scrolling through my subscriptions on Google Reader, I skimmed across this one and thought, “Oooh, MAC is coming out with a new collection.. This looks nice!” But then when I looked toward the bottom of the picture and saw the turkeys and fish.. I thought, “WHAT THE?” It was Tabs!! You got mad skills in graphic design chick. LOL

  16. Sara says:

    okay so the thing is, i would TOTALLY buy both of those zoya colors. and the nars ones too!

    so the recent photos of your neighborhood have reminded me of the dream i had a while ago that you lived next door to someone i was visiting, and you and el hub came rushing out the front door and i went up to yall and started crying and was like “i’m such a big fan!” sorry if that’s weird but it’s true. haha

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge

css.php