New York Fashion Week Spring 2009, MAC Cosmetics Runway Looks from Days 1-3

Published in: MAC Makeup, News

29 Comments

Like this post? Tell your friends!

So far, 29 people have commented on this article. How cool is that?

  1. Shockingpink says:

    I’m definitely about the smokey eye thing going on. Need to brush up on my skills. I *LOVE* the looks I see here. They’re so mysterious and cool.

  2. Dao says:

    Hi Karen,

    Thanks for posting the look! I’ll definitely have lots of fun playing with them :D

  3. Brittany says:

    I’m so happy MAC is posting all the looks they did this year on the net. It’s such a cool idea. Thanks for posting them here :)

  4. yadiQ says:

    these are really cool – thanks for pointing them out – though i am no longer in mac lust i can totally play with the looks with similar products / colors – YAY!

    so sad i am in nyc and have done or seen anything fashion related in terms of fashion week BOO! i think they are all hiding really good under the tent lol

    even sadder is the temptation – i work on 35th street and 7th ave – just minutes from bryant park

    ahhh… today is tuesday street fighting class night lets see if my makeup application stands the test of true sweat again tonight lol

    sorry i am a little delirious its 10 am here and still working on my first cup of coffee

  5. tiffany says:

    Thanks for posting Karen! blonde msf?!!! What is this?!!!!

  6. tiffany says:

    oh, also, do you read sephora’s blog? They have been doing lots of posts about makeup and the different shows !

  7. Daya says:

    Ooh, the look on page 6 (the bright pink lip) is cool! I might try that one!!

  8. Glosslizard says:

    Ha! I love “soulful voodoo girl”!

  9. Vincente Villarin, Nicole Miller, and Ruffian were a few of my favorites!

    Mrs. Lynne, MakeupFix.nets last blog post..New Loot: My Inner Fashionista Says "Holla At Yo’ Skirt"!

  10. Elle says:

    I love these looks. Nadine Luke is crazy talented, too, so it’s cool to see a look from her.

  11. Karen says:

    Hi Shockingpink,

    Me too! The smokey eye is always a challenge for me, too, but I think one thing that’s helping me get closer to getting the look is blending!

  12. Karen says:

    Hi Dao,

    You’re welcome, hon! How are things your way?

  13. Karen says:

    Hi Brittany,

    Sure thing! I like to see the face charts, too, along with the inspiration behind the look.

  14. Karen says:

    Hi YadiQ,

    I love your city! I hope to live there for a lil’ bit someday.

    SO, I’m totally intrigued by your street fighting class. What is it like?!?!

  15. Karen says:

    Hi Tiffany,

    I was wondering about that, too. The only thing I can think of is the MAC Pigment that’s named Blonde. Hmmm!

  16. Karen says:

    Hi Lydia,

    LOL, its definitely an interesting use of color. Dunno if I’d ever rock that eye in public, but the cheks and lips are cute!

  17. Karen says:

    Hi Daya,

    I like that one too! You know I have a weakness for pink lips!

  18. Karen says:

    Hi Glosslizard,

    LOL! I know! She cast spells and rocks fierce makeup. It’s all in a day’s work.

  19. Karen says:

    Hi Mrs. Lynne!

    *waves* How have you been?

  20. Karen says:

    Hi Elle,

    Me too. It’s weird for me to be thinking of spring colors just as fall in setting in, but it gives us something to look forward to when the weather gets rainy and cold.

  21. tiffany says:

    but isn’t that blonde’s gold? They listed a redhead one too – maybe it is a new product?! If so they better show us brunettes some love too!

  22. yadiQ says:

    hi karen

    well the class i take is called street fighter at crunch fitness

    it basically encompasses many different forms of martial arts like brazilian juijitsu, capoeira, shokotan karate, and many other forms all in one class – its set to some crazy loud music so you really get in the groove and can kick some major butt! its rather stress relieving cause i let out all my pent up stress from work and life in general there lol i picture whoever is my enemy of the day in the reflection of the mirrors and i totally throw all my kicks and punches towards my enemy – god i come across violent don’t i!
    i promise i am not !

    its not at all like regular kickboxing nor tae bo style classes its really very different – i was a capoeirista for two years but i kinda quit too much commitment for my lifestyle – this class totally works for me!

    its fun has help me lose weight and makes f’or massively toned arms and legs

    some basic gymnastics are involved which even makes it more fun !

    i was doing hip hop for a while – but i just couldnt keep up lol popping and locking styles dont work for me lol abt a year ago i went for a class that was called hip hop with my fiancee it turned out to be Krumpin’ let me tell you – i was sooo utterly lost – and here i thought i had rhythm

    i say if you can find a crunch fitness that offers it try it! if you click this link on youtube this is the instructor that gives the class in nyc hes really great and these clips dont do the class any justice !
    http://www.youtube.com/user/bkhan777

    what kind of hip hop have you been doing?

  23. Tami says:

    LOVE LOVE LOVE THE VOODOO GIRL LOOK!!

  24. Marisol says:

    I would sooo love to go to one of these shows. Someday!

    Marisols last blog post.."Donna Martin Graduates"

  25. Karen says:

    Hi Tiffany,

    I am not sure. Maybe it’s a Pro product?

    LOL, “Brunette Gold!”

  26. Karen says:

    Hi YadiQ,

    Thanks for sending the vid. I totally want to go to class now! I have been working a ton and sadly my fitness is not as it was a few months ago.

    I used to go to Crunch when I lived and worked in SF. It’s a great gym! Your class sounds like something I totally would like. I’m not violent, either, but I find hitting a heavy bag unusually satisfying. :) I used to do kickboxing classes when I was in college and I would totally envision my ex as the bag, LOL. That thing would get pummeled within an inch of it’s life.

    I just do general hip hop. My teacher’s style is kinda on the rough side — lots of floor work, and often a crotch grab or two, ha ha ha. I can’t pop and lock for the life of me, either. I am also really terrible at gliding. I can usually fake the rest, though!

  27. Karen says:

    Hi Marisol,

    I hope to go someday. I’d really love to cover an international show, though!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge

css.php